CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 29, 2010

Saat itu...

Ya Allah Aku Ridukan saat itu


Saat aku dan sahabat membonceng motor untuk berusrah

Segala rasa sedih dan kecewa bertukar tenang apabila dapat berusrah dan bertemu mata dengan anak usrah dan sahabat FILLAH.

Ku rindukan saat itu…

Saat kami pergi kuliah bersama.

Ku rindukan saat itu…

Saat kami “bergaduh” ketika dalam bermesyuarat untuk mendapatkan keputusan yg terbaik.

Aku ridukan saat itu…

Saat kami tarbiyyah jasadiyy di Tasik Cempaka dan Tasik FKEJUT.

Aku rindukan saat itu…

saat kami makan setalam dan mesra kami menyuap ke mulut sahabat.

Aku rindukan saat itu…

Saat aku menangis, kau yang menjadi pendampingku supaya lebih dekat dgn Allah.

Aku rindukan saat itu…

Saat kau menamparku kerana teguran itu yang sesuai untukku.

Aku Rindukan saat itu…

Saat kita pergi keluar berdemo untu menegakkan kebenaran.

Aku rindukan saat itu.

Saat kita saling memberi semangat untuk meneruskan jihad akademik.

Ya sahabat ku yang aku rindui kerana Allah,

Setiap saat aku akan sentiasa mengingati kenagan ini…

Di mana, saat itu akan ku wujudkan pada saat ini, walau susah untuk aku……..walau bukan dikau yang berada pada saat ini….

Yang Meridui saat itu:

*Siti Aishah Yusoff*aish ghuraba’*

Add caption


0 comments: